Antara keBangaan,keKaguman dan adakah ini Petanda2 kita semakin Hampir Dengan....

salam semua,

Saya baru2 nie membelek2 juga maklumat yg telah
disampaikan oleh teman istimewa Saya nie,mengenai
kisah negara Islam yg kaya nie mahu mencipta lagi
Bangunan tertinggi didunia,hurm xcukup2 lagi ker
dengan bangunan yg dicipta yg sedia ada,makin risau
melihat kegilaan negara ini yg rasanya telah memahami
isi kandungan Al-Quran yg menulis tentang kisah2 begini
tapi masih meneruskan juga..xfaham saya,mungkinkah
ini petanda2 yang semakin hampir,anda semua renungkan..

Menurut sumber yang dapat dikongsi,inilah diantara 3 projek
terbesar yang akan dijalan kan negara Arab saudi iaitu
mencipta lebih lagi 3 bangunan tertinggi hurm,aduhai tak
cukup2 lagi ker?tapi yang saya dapat pastikan dari sumber
tertentu,bangunan yang pertama yang paling tinggi tue
akan dijalankan pembinaan nya di Jeddah dan bangunan
tersebut dinamakan skyscraper dan kos pembinaan tersebut
telah menelan belanja sebanyak RM US$13.6 billion,
dan projek berkenaan akan diteliti oleh seorg arkitek dari
arab yg pejabat nya bertempat di U.K iaitu Al-waleed bin Talal,
dijangkakan bangunan itu diantara tertinggi yang pernah dibina.

diketahui bahawa,bangunan ini telah dilakarkan oleh
sebuah institusi pembinaan yang dinamakan Omrania
and associates yang telah berkerjasama dgn sebuah syarikat dari US
iaitu syarikat Pickard Chilton,manakala firma pejabat dari UK
iaitu Hyder Consulting pula dipilih bagi mengatur bahagian
kejuruteraan bangunan terbabit dgn gabungan sebuah lagi syarikat
iaitu Arup. Dan pembinaan bangunan ini akan dikendalikan
sepenuhnya sebuah firma yang dipanggil Bechtel.
jadi pembinaan ini masih lagi belum dimulakan akibat dari krisis
ekonomi dunia yang semakin membimbangkan.
bagi saya kalau xdijalankan terus lagi bagus...kan..
apapepun ini cuma sdikit sumber yang saya dapat untuk
dikongsikan bersama anda..mungkinkah kita sudah semakin hampir.
dengan......renung sejenak.


0 Responses